Sześć lokomotyw elektrycznych zostanie dostarczonych spółce Lotos Kolej przez firmę Newag. Umowę na leasing sześcioosiowych lokomotyw E6ACTab - Dragon 2 podpisano w piątek, 13 grudnia w Gdańsku. Transakcję sfinansowała firma Millenium Leasing.

Zgodnie z umową, Newag jeszcze w 2019 roku dostarczy dwie lokomotywy Dragon 2. Kolejne cztery elektrowozy zostaną włączone do eksploatacji Lotos Kolej w 2020 roku. Kolejowa spółka Lotosu posiada w swojej flocie trzy już lokomotywy Dragon 2, które eksploatuje od marca bieżącego roku.


- Lotos Kolej jest naszym wieloletnim, sprawdzonym klientem, eksploatującym m.in. lokomotywy Dragon pierwszej generacji. Zadowoleni z możliwości dostawy kolejnych lokomotyw, w tym lokomotyw sześcioosiowych Dragon 2 (drugiej generacji), wierzymy, że w pełni zgodne z TSI 2014 (Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności), nowo nabywane lokomotywy, spełnią oczekiwania Lotos Kolej przy zagwarantowanej bardzo wysokiej gotowości technicznej, takiej samej jak w pierwszej generacji lokomotyw Dragon – mówi Józef Michalik, wiceprezes zarządu Newag S.A.

- Jesteśmy na etapie unowocześniania parku lokomotyw. Wymieniamy nasze najstarsze pojazdy na nowoczesny tabor. Dragon 2 jest lokomotywą o parametrach umożliwiających nam obsługę ciężkich pociągów. Charakteryzuje się dobrym współczynnikiem niezawodności i jest łatwa w obsłudze oraz eksploatacji. Dzięki nowym Dragonom 2, oferta dla naszych klientów, zwłaszcza przy obsłudze ciężkich pociągów towarowych, będzie lepsza i bardziej konkurencyjna – podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes Zarządu Lotos Kolej.

Wartość umowy leasingu to 88 mln zł, na co składa się łączna cena sprzedaży oraz szacunkowe wynagrodzenie za wykonane usługi serwisowe rozliczane proporcjonalnie do ich świadczenia.



E6ACTab Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) oraz wyposażona w ETCS poziom 3. Wyprodukowany przez NEWAG S.A pojazd wykorzystuje najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewnia wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem lokomotywy jest wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych. W E6ACTab Dragon 2 zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%.

Od dnia 9 grudnia br. spółka LOTOS Kolej prowadzi szkolenia na nowoczesnym symulatorze kolejowym produkcji firmy SIM FACTOR, który w pełni odzwierciedla wszystkie elementy kabiny maszynisty lokomotywy Dragon 2. Dzięki umowie pomiędzy LOTOS Kolej a NEWAG, przeszkoleni w Ośrodku Szkolenia Maszynistów LOTOS Kolej maszyniści będą mieli okazję wyjechać na tory w jednych z najnowocześniejszych lokomotyw w kraju. Pisaliśmy o tym w artykule pt. Maszyniści Lotosu Kolej mają nowoczesny ośrodek szkoleniowy.

(r)

LOTOS Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku pod względem przewozów towarów niebezpiecznych. Aktualnie mająca siedzibę w Gdańsku spółka eksploatuje około 130 lokomotyw i ponad 4 000 wagonów, świadcząc usługi dla spółek Grupy Kapitałowej LOTOS i dla klientów zewnętrznych.

NEWAG jest wiodącym polskim producentem elektrycznych i spalinowych pojazdów pasażerskich, lokomotyw elektrycznych i spalinowych oraz pojazdów metra i tramwajów.

comments