Dokładnie 418, czyli blisko dwukrotnie więcej osób niż przed rokiem spróbuje swoich sił w konkursie „Gdyński Biznesplan”! Zakończyła się rekrutacja, a przed uczestnikami - cykl szkoleń, które nauczą ich podstaw własnego biznesu. Ten etap zamknie złożenie projektu tytułowego biznesplanu.

Wraz z końcem stycznia skończył się nabór do tegorocznej, już 18. edycji gdyńskiego konkursu dla przyszłych przedsiębiorców. Swoje biznesowe pomysły pod ocenę ekspertów postanowiło oddać aż 418 osób, które zakwalifikowano do drugiego etapu konkursu. Najmłodszy uczestnik „Gdyńskiego Biznesplanu” ma 18 lat, najstarszy – 63 lata. Najwięcej chętnych na rozkręcenie własnej działalności znalazło się w grupie wiekowej 31-40. Zgłosiło się niemal tyle samo kobiet, co mężczyzn. Lista zakwalifikowanych uczestników jest dostępna na stronie internetowej Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.


Pomysły z różnych branż

Gdzie widzą swoje szanse na biznes tegoroczni uczestnicy? Zdecydowana większość planuje działalność usługową, kilkanaście procent chce spróbować swoich sił w produkcji, niewiele mniej – w handlu. Bardzo szeroki jest natomiast przedział branż: najbardziej popularne okazały się turystyka i rekreacja, design i projektowanie, edukacja i szkolenia oraz gastronomia. Nie brakuje też propozycji z branży reklamowej, medycznej, ICT czy ochrony środowiska i inżynierii. Warto podkreślić, że zgłoszenia obejmują nie tylko same pomysły na biznes, ale częściowo już gotowe prototypy, a nawet gotowe wdrożenia.

Szkolenia ułatwią start

Teraz uczestnicy skupią się na zdobywaniu podstawowej wiedzy, która pomoże im w przyszłym prowadzeniu działalności gospodarczej. Już 12 lutego rozpocznie się cykl szkoleń z doświadczonymi ekspertami. Podzielą się informacjami na temat zakładania firmy, marketingu, zarządzania finansami, promocją marki w mediach społecznościowych czy osłony własności intelektualnej. Jednym z kluczowych warsztatów będzie nauka pisania tytułowego biznesplanu, który jest przepustką do udziału w finale konkursu.

Uczestnicy od 5 lutego mogą zapisywać się na konkretne szkolenia przez linki do strony evenea.pl – więcej informacji na stronie Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

 

Co dalej?

Startujący w „Gdyńskim Biznesplanie” będą mieli czas na złożenie gotowych biznesplanów do 31 marca. Później autorzy najlepszych z nich zostaną zaproszeni do finału, w którym zaprezentują swoje pomysły przed konkursowym jury. Zwycięzców poznamy 4 czerwca, podczas Gali Finałowej.

Przypomnijmy, że jest o co walczyć - tegoroczna pula nagród to aż 100 tysięcy złotych, z czego zdobywca nagrody głównej może liczyć na zastrzyk finansowy w wysokości 30 tysięcy złotych, które pomogą mu w rozkręceniu własnej firmy. Wsparcie finansowe dostaną też zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca. Do tego pakiet innych form wsparcia, które przydadzą się na początku biznesowej drogi.

Konkurs „Gdyński Biznesplan” jest organizowany przez Gdynię nieprzerwanie od 2003 roku. Za jego organizację odpowiedzialne jest Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.


Kamil Złoch/UM Gdynia

Kościerzyna 112

"NOWE POMORZE" - ukazujemy się już 18 lat

  • 5_2005 copy
  • 4_2005 copy
  • 6_2007 copy
  • 5_2009 copy
  • 1_2006 copy
  • 3_2006 copy
  • jedynka12-2014
  • 3_2008 copy
  • 1_2009 copy
  • 092012
  • 5_2006 copy
  • 7_2008 copy
  • jedynka10-2014
  • 10_2006 copy
  • 062012
  • 1_2008 copy
  • 6_2008 copy
  • 7_2006 copy
  • 6_2006 copy
  • jedynka09-2014
  • 4_2009 copy
  • 8_2006 copy
  • 2_2009 copy
  • 2_2007 copy
  • 9_2008 copy
  • 3_2009 copy
  • 6_2005
  • 4_2008 copy
  • jedynka03-2013
  • 5_2008 copy
  • jedynka-pazdziernik2012
  • 5_2007 copy
  • 7_2007 copy
  • 12_2006 copy
  • 11_2006 copy
  • 3_2007 copy
  • 9_2006 copy
  • 1_2007 copy
  • 2_2008 copy
  • 4_2007 copy
  • 4_2006 copy
  • 2_2006 copy
  • jedynka6-2014
  • 2_2005
  • 1_2005
  • 3_2005
  • jedynka12-2013
  • 8_2008 copy
  • 7_2009 copy
  • 122012