Rozbudowa Nabrzeża Północnego jest jednym z największych projektów realizowanych przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. ZMPG właśnie ogłosił przetarg na wykonawcę tej inwestycji.

Inwestycja już posiada pełną dokumentację projektową, w tym projekt budowlany opracowany w ramach projektu współfinansowanego z programu TEN-T, oraz prawomocne pozwolenie na budowę. Teraz czas na wykonawcę.

- Rozbudowane Nabrzeże Północne będzie służyć przede wszystkim przeładunkom ro-ro. W tym obszarze obserwujemy dynamiczny wzrost, szczególnie w przeładunkach nowych samochodów. Rok 2017 w porównaniu z rokiem 2016 zakończył się wynikiem o ponad 400 % lepszym. Naszym zadaniem jest dostosowywanie infrastruktury do potrzeb i rozwoju rynku - mówi Łukasz Greinke, prezes ZMPG.

Wykonawca będzie odpowiedzialny za budowę m.in. odcinka postojowego nabrzeża z umocnieniem dna, odcinka nabrzeża uniwersalnego z infrastrukturą, rampy ro-ro czy odcinka przeładunkowego nabrzeża z infrastrukturą wraz z odcinkiem zamykającym. Do zadań wykonawcy należeć będzie także rozbiórka niektórych istniejących konstrukcji w obszarze pola refulacyjnego, prace czerpalne, budowa infrastruktury nabrzeża z sieciami zewnętrznymi oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk na tę inwestycję otrzymał dofinansowanie z programu CEF "Łącząc Europę". Do programu o wsparcie aplikowało aż 68 projektów z krajów członkowskich, z czego do dofinansowania wybrano 39. Pod względem otrzymanego dofinansowania Polska zajęła 5. miejsce wśród konkurujących krajów.

- Mimo, że pierwszy nabór do CEF Blending miał pilotażowy charakter i dość skomplikowaną konstrukcję, nasz wniosek do tego programu okazał się sukcesem dzięki, czemu projekt jest w 20% współfinansowany z UE - tłumaczy Jowita Zielinkiewicz, dyrektor Działu Innowacji i Pozyskiwania Funduszy w ZMPG.

Dotacje przyznano tylko dwóm polskim inwestycjom: jedną, w wysokości 20 mln euro, Portowi Gdańsk, a drugą - 60,55 mln euro - PKP PLK. Pozostałe środki na realizację budowy pochodzą ze środków własnych ZMPG. Łączny koszt inwestycji szacowany jest na ok. 400 mln zł.

Potencjalni wykonawcy na składanie ofert mają czas do końca lipca. Prace budowlane rozpoczną się jeszcze w tym roku, a zakończą w roku 2020.

Źródło i zdjęcie: portgdansk.pl

Kościerzyna 112

"NOWE POMORZE" - ukazujemy się już 16 lat

  • 5_2009 copy
  • 5_2005 copy
  • 4_2006 copy
  • 10_2006 copy
  • jedynka12-2013
  • 7_2006 copy
  • 8_2008 copy
  • 9_2006 copy
  • 8_2006 copy
  • 3_2007 copy
  • 4_2008 copy
  • 2_2006 copy
  • 1_2009 copy
  • jedynka10-2014
  • 1_2008 copy
  • jedynka6-2014
  • 7_2009 copy
  • 5_2006 copy
  • 7_2007 copy
  • 2_2008 copy
  • 6_2006 copy
  • jedynka12-2014
  • 6_2005
  • 7_2008 copy
  • 4_2005 copy
  • 9_2008 copy
  • 1_2006 copy
  • 3_2008 copy
  • 4_2009 copy
  • 6_2007 copy
  • 11_2006 copy
  • 1_2005
  • 2_2005
  • 2_2007 copy
  • 4_2007 copy
  • 3_2006 copy
  • 092012
  • 3_2005
  • 1_2007 copy
  • 6_2008 copy
  • 5_2007 copy
  • 122012
  • 3_2009 copy
  • jedynka09-2014
  • 5_2008 copy
  • 062012
  • 12_2006 copy
  • jedynka03-2013
  • jedynka-pazdziernik2012
  • 2_2009 copy