Na odcinku od przejazdu kolejowego w pobliżu Łubiany do Garczyna i dalej w kierunku Kamiennej Góry przed Kościerzyną harvestery błyskawicznie wycinają pasy drzew po obu stronach drogi krajowej k-20. Dla jeżdżących często tą trasą widok miejscami jest smutny, nie do poznania. Skarpa w pobliżu torów kolejowych nad jeziorem Garczyn do tej pory pokryta pięknymi drzewami prawie wyłysiała.
- Nie robimy rzeczy niekoniecznych. Droga przechodzi przez las, więc musimy część drzew wyciąć, by przeprowadzić inwestycję - uspokaja nas Piotr Michalski rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Ani jedno drzewo nie zostanie wycięte bez potrzeby - zapewnia rzecznik.
Inwestycja potrwa co najmniej do maja przyszłego roku. Zmodernizowana i przebudowana zostanie droga krajowa na odcinku od końca obwodnicy Kościerzyny do Kornego. Inwestor przebuduje 5 skrzyżowań, doda pasy, tzw. lewoskręty, o około 3 m zostanie przesunięty w kierunku południowym przejazd kolejowy przed Łubianą. W Kornem zostanie zbudowane rondo, gdzie obecnie krzyżują się droga krajowa k20 z wojewódzką 235 i gdzie - przy dużym ruchu - bardzo trudno zjechać z drogi od strony Bytowa w kierunku Kościerzyny lub Chojnic. Wzdłuż całego odcinka powstanie ścieżka rowerowa i chodnik.
Kierowcy muszą nastawić się na spore utrudnienia przez najbliższych 11-12 miesięcy. Na przebudowywanym odcinku, być może nawet w kilku miejscach równocześnie, będzie odbywał się ruch wahadłowy.
Koszt przebudowy całego odcinka o długości 6,2 km wyniesie 46,7 mln zł.
(ak) Fot. Adam Kiedrowski