Zarządem Dróg Wojewódzkich w Gdańsku oraz konsorcjum firm: TRAKCJA PRKiI S.A. i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o. podpisały dziś (20 stycznia) w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku umowę dotycząca rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 224 na odcinku Godziszewo – węzeł autostrady A1 Stanisławie.
Inwestycja powinna ucieszyć zarówno kierowców, jak i pieszych, dla których wybudowane zostaną m.in. chodniki oraz ciągi pieszo-rowerowe. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 224 to kolejna inwestycja w tym rejonie usprawniająca komunikację drogową w kierunku autostrady A1 oraz poprawiająca komfort oraz bezpieczeństwo kierowców i pieszych.
– Przygotowując się do realizacji inwestycji jaką jest przebudowa drogi wojewódzkiej, oprócz potrzeb kierowców, dostrzegamy również potrzeby mieszkańców poszczególnych miejscowości, przez które przebiega nasza droga – mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego. – Standardem stało się, że zmienia się jej sąsiedztwo, budowane są chodniki, zatoczki autobusowe oraz, co ważne, bezpieczne przejścia przez jezdnie z wysepką pomiędzy jezdniami.
Przebudowa obejmuje odcinek drogi o długości ok. 9,4 km wraz ze skrzyżowaniem z drogą wojewódzką nr 222 w miejscowości Godziszewo (powiat starogardzki). Zadanie realizowane będzie w systemie zaprojektuj i wybuduj.
Wartość umowy podpisanej z wykonawcą robót wynosi 24,9 mln zł. 85 proc. tej kwoty zostanie dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Zadanie objęte umową zlokalizowane jest na terenie gmin: Skarszewy i Tczew. Termin zakończenia robót to 27 sierpnia 2018 roku.
(sl)
Planowany zakres robót:
· rozbudowa drogi wojewódzkiej do parametrów klasy G,
· poszerzenie jezdni do szerokości 7,0 m z umocnionymi poboczami gruntowymi,
· wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 115 kN/oś,
· przebudowa skrzyżowań z drogami poprzecznymi, w tym z drogą wojewódzką nr 222,
· budowa lub przebudowa obiektów inżynierskich, w tym przepustów i konstrukcji mostowych,
· wykonanie elementów uspokojenia ruchu drogowego, w tym azyli i wysepek przejść dla pieszych,
· przebudowa lub budowa zatok autobusowych,
· przebudowa lub budowa chodników i ciągów pieszo-rowerowych na terenie miejscowości,
· przebudowa lub budowa oświetlenia drogowego na terenach zabudowanych oraz w miejscach wymaganych przepisami (w rejonie dojścia do zatok autobusowych, itd.),