Na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego odbyła się V Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego, której partnerem strategicznym był Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.

Tegoroczna konferencja poświęcona była tematyce "Porty morskie - konkurencyjność i innowacje", w ramach której poruszono szeroko pojętą problematykę związaną z portami, począwszy od kwestii struktury prawno-organizacyjnej zarządów portów, poprzez systemy zarządzania środowiskowego, strategie rozwoju portów, skończywszy na zagadnieniach dotyczących konkurencyjności portów i ich zrównoważonego rozwoju.

Z ramienia Portu Gdańsk w panelu poświęconym właśnie konkurencyjności i innowacjom udział wzięła prezes zarządu ZMPG S.A. - Dorota Raben, która wraz z pozostałymi uczestnikami debaty, w tym z przedstawicielami samorządu miejskiego zrelacjonowała uczestnikom konferencji aktualną sytuację w Porcie Gdańsk. Omówiła sposób, w jaki gdański port sukcesywnie podnosi swoją konkurencyjność i pozycję na rynku nie tylko krajowym, ale i zagranicznym, na których innowacyjność i unowocześnianie rozwiązań logistycznych są szczególnie ważne i doceniane.

Zmiany infrastrukturalne zachodzące obecnie w porcie obejmują bardzo szerokie spektrum zagadnień: inwestycje w terminale przeładunkowe, infrastrukturę dostępową (zarówno morską, jak i lądową), ale także inwestycje podnoszące bezpieczeństwo w porcie, przedsięwzięcia hydrotechniczne, czy teletechniczne. Podczas debaty podkreślono również niebagatelne znaczenie inwestycji realizowanych przez samorządy, Urząd Morski oraz prywatnych inwestorów, które obok przedsięwzięć podejmowanych przez sam zarząd portu odgrywają istotną rolę w procesie sukcesywnego i konsekwentnego budowania pozycji polskich portów na rynku logistycznym.

To właśnie dzięki nim możliwe jest odnotowywanie w gospodarce morskiej regularnych rekordów przeładunkowych. W konsekwencji przeprowadzonych licznych inwestycji dokonała się ogromna poprawa warunków dostępowych do portów. To z kolei daje podstawy do prognozowania trendów wzrostowych na lata kolejne i obserwowania coraz większego zainteresowania portami polskimi, wśród których Port Gdańsk w ostatnim roku zanotował aż 11-procentowy wzrost w wolumenie przeładunkowym, osiągając rekordowy poziom - blisko 36 mln ton przeładunków i uzyskując tym samym aż 46,5% udziału w polskim rynku morskim.

(r)

Kościerzyna 112

"NOWE POMORZE" - ukazujemy się już 18 lat

  • 6_2006 copy
  • 12_2006 copy
  • 3_2008 copy
  • jedynka12-2013
  • 10_2006 copy
  • 5_2006 copy
  • jedynka10-2014
  • 2_2009 copy
  • 1_2008 copy
  • 4_2009 copy
  • 4_2005 copy
  • jedynka09-2014
  • 6_2005
  • 6_2007 copy
  • 6_2008 copy
  • 2_2005
  • 2_2006 copy
  • 4_2007 copy
  • 4_2006 copy
  • 3_2005
  • 5_2009 copy
  • 2_2008 copy
  • 9_2006 copy
  • 9_2008 copy
  • 5_2007 copy
  • 062012
  • 3_2006 copy
  • 8_2008 copy
  • jedynka6-2014
  • 5_2008 copy
  • 4_2008 copy
  • 2_2007 copy
  • 122012
  • 1_2009 copy
  • 7_2006 copy
  • 3_2007 copy
  • jedynka12-2014
  • 7_2007 copy
  • 11_2006 copy
  • 3_2009 copy
  • 8_2006 copy
  • 7_2008 copy
  • 7_2009 copy
  • 1_2005
  • 092012
  • 5_2005 copy
  • 1_2006 copy
  • jedynka03-2013
  • jedynka-pazdziernik2012
  • 1_2007 copy