Wiadomości

NAJNOWSZE

Od 1 kwietnia 2017 roku rusza trzyletni kontrakt na transport przez Port Gdańsk samochodów marki Nissan należących do Renault Nissan Alliance. Samochody transportowane będą do Portu Gdańsk z przeznaczeniem na rynek Polski, Litwy, Łotwy, Ukrainy, Czech, Słowacji oraz Węgier.

To kolejna umowa motoryzacyjna, która realizowana będzie poprzez Port Gdańsk. W październiku 2016 roku ZMPG i Adampol podpisały list intencyjny w sprawie zacieśnienia dotychczasowych relacji biznesowych. Partnerzy zobowiązali się do podjęcia wspólnych działań na rzecz przekształcenia Portu Gdańsk w polskie motoryzacyjne centrum logistyczne. Na początku stycznia 2017 roku uruchomiony został w Porcie Gdańsk nowy serwis żeglugowy związany z obsługą trzyletniego kontraktu na transport samochodów marki Hyundai z czeskich Nosovic przez Port Gdańsk do brytyjskiego Tilbury.

Cała dystrybucja Nissanów przez Gdańsk
Nowy kontrakt to efekt trzyletnich rozmów z koncernem Nissan. Diametralnie zmienia on ścieżkę logistyczną dystrybucji Nissanów w obrębie Europy Środkowo-Wschodniej. Dotąd samochody Nissan transportowane były przez Port Gdańsk na Litwę, Łotwę, Ukrainę oraz w 40 % produkcji Nissan Motor Manufacturing United Kingdom na rynek Polski. Pozostała część wolumenu na Polskę przyjeżdżała z Amsterdamu, skąd trafiała na centralny plac składowy pod Łodzią.

Do odbiorców czeskich i słowackich samochody kierowane były przez Amsterdam do Czech, skąd dalej dystrybuowane były do dealerów czeskich i słowackich. Podobnie w przypadku Węgier, choć tu auta trafiały uprzednio na plac składowy zlokalizowany w Austrii.

Nowe rozwiązanie logistyczne przenosi całą dystrybucję bezpośrednio do GdańskaSamochody produkowane w Japonii, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii będą przypływać statkami do Portu Gdańsk raz w tygodniu.
Szacuje się, że w efekcie realizacji kontraktu do portu przypływać będzie o ok. 20 tys. aut więcej niż dotychczas. Całość nowego rozwiązania logistycznego, włącznie z obsługą w Porcie Gdańsk, przejmie firma Adampol, która poza Polską ma swoje oddziały już niemal w całej Europie, w tym w Czechach, na Słowacji, w Niemczech, Rosji, Włoszech, Hiszpanii, Belgii oraz Wielkiej Brytanii.

Port Gdańsk - motoryzacyjny hub dystrybucyjny na Europę Środkowo-Wschodnią
W liście intencyjnym podpisanym pomiędzy Adampol i ZMPG ujęto także postulaty dotyczące zwiększenia roli Gdańska w łańcuchu logistycznym dla rynku motoryzacyjnego. W związku z tym, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. podjął decyzję o inwestycji w celu dostosowania placów składowych do planowanego zwiększenia wolumenu samochodów transportowanych przez Port Gdańsk. Wykorzystywanie portu jako motoryzacyjnego hubu dystrybucyjnego na Europę Środkowo-Wschodnią wiązać się będzie bowiem ze zwiększeniem liczby samochodów na placach portu. Szacuje się, że wraz z uruchomieniem nowego rozwiązania logistycznego, w Porcie Gdańsk jednorazowo na placach składowanych będzie nawet do 6 tysięcy aut, natomiast łączny wolumen samochodów w skali roku sięgnąć może do 100 tys. samochodów.

(r)

Powiat kościerski

pomorskie

Kościerzyna 112

"NOWE POMORZE" - ukazujemy się już 18 lat

  • 6_2006 copy
  • 1_2007 copy
  • 4_2009 copy
  • 3_2006 copy
  • 7_2008 copy
  • 8_2008 copy
  • 3_2007 copy
  • 10_2006 copy
  • 4_2007 copy
  • 1_2008 copy
  • 6_2007 copy
  • 1_2006 copy
  • 5_2006 copy
  • 3_2009 copy
  • 3_2008 copy
  • 12_2006 copy
  • 092012
  • 11_2006 copy
  • 4_2006 copy
  • 5_2008 copy
  • 7_2006 copy
  • 6_2008 copy
  • 5_2007 copy
  • 2_2007 copy
  • 9_2008 copy
  • 4_2008 copy
  • jedynka10-2014
  • jedynka-pazdziernik2012
  • jedynka09-2014
  • jedynka12-2014
  • 2_2008 copy
  • 5_2005 copy
  • 2_2005
  • 062012
  • 4_2005 copy
  • 9_2006 copy
  • 122012
  • 3_2005
  • jedynka6-2014
  • jedynka12-2013
  • 1_2005
  • jedynka03-2013
  • 1_2009 copy
  • 7_2009 copy
  • 5_2009 copy
  • 7_2007 copy
  • 2_2006 copy
  • 6_2005
  • 8_2006 copy
  • 2_2009 copy