Wiadomości

NAJNOWSZE

 

Wzrostu konkurencyjności Portu Gdynia poprzez zwiększenie możliwości obsługi jednostek o nośności do 80.000 t przy zanurzeniu do 13 m oraz lepsze dostosowanie terminalu masowego do przewozów kolejowych to główne cele zakończonej inwestycji w gdyńskim porcie.

Inwestycja obejmowała  przebudowę odcinka Nabrzeża Szwedzkiego wraz z dostępem drogowo-kolejowym oraz infrastrukturą nadziemną i podziemną, jak również budowę instalacji odbierającej ścieki ze statków. Przebudowano także układ kolejowy (2 585 m bieżących torów kolejowych) i nawierzchnię drogową od strony Nabrzeża Duńskiego. Przy Nabrzeżu Szwedzkim przebudowane zostały sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej, wodociągowej, energetycznej i teletechnicznej.

Infrastruktura wybudowana w ramach niniejszego projektu będzie przede wszystkim użytkowana dla przeładunków towarów masowych sypkich, w tym m.in. węgla, koksu, rudy, kruszywa, śruty czy zboża.

Projekt o wartości całkowitej 90,5 mln zł otrzymał dofinansowanie w kwocie  ponad  51 mln zł ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

(r) Fot. T.Urbaniak

__________________________________________________________________________________


Zakres przedsięwzięcia w części hydrotechnicznej obejmował:

· przebudowę konstrukcji hydrotechnicznej Nabrzeża Szwedzkiego na długości 392,4m

· roboty czerpalne wzdłuż przebudowywanego odcinka nabrzeża do głębokości -13,5 m (bez umocnienia dna)

· wybudowanie ścianki szczelnej do głębokości -15,5 m, co wraz z dalszym pogłębieniem kanału portowego umożliwi przyjmowanie większych jednostek przy nabrzeżu.

 Wykonawcą dokumentacji projektowej inwestycji  była gdańska firma PROJMORS Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Sp. z o.o. Natomiast  wykonawcą  robót budowlanych było Konsorcjum firm: Korporacji Budowlanej Doraco z Gdańska oraz Zakładu Robót Hydrotechnicznych i Podwodnych UW Service ze Szczecina.

Na podkreślenie zasługuje fakt, że roboty budowlane prowadzone były  przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłej obsługi statków (tj.  bez wyłączania z eksploatacji nabrzeża), przez MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o.

(r)

 

Powiat kościerski

pomorskie

Kościerzyna 112

"NOWE POMORZE" - ukazujemy się już 18 lat

  • 5_2009 copy
  • 7_2006 copy
  • 3_2005
  • 1_2009 copy
  • 3_2007 copy
  • 4_2007 copy
  • 4_2006 copy
  • jedynka-pazdziernik2012
  • 3_2008 copy
  • 6_2006 copy
  • 1_2005
  • 5_2008 copy
  • 2_2008 copy
  • jedynka03-2013
  • 4_2008 copy
  • 7_2009 copy
  • 8_2006 copy
  • jedynka10-2014
  • jedynka09-2014
  • 5_2007 copy
  • 6_2005
  • 3_2006 copy
  • 1_2007 copy
  • 122012
  • 1_2008 copy
  • 2_2006 copy
  • 9_2006 copy
  • jedynka12-2013
  • 12_2006 copy
  • 1_2006 copy
  • 9_2008 copy
  • 3_2009 copy
  • 6_2007 copy
  • 8_2008 copy
  • 062012
  • 5_2005 copy
  • 092012
  • 7_2008 copy
  • 10_2006 copy
  • 2_2007 copy
  • 7_2007 copy
  • 11_2006 copy
  • jedynka6-2014
  • 6_2008 copy
  • 4_2005 copy
  • 4_2009 copy
  • 5_2006 copy
  • 2_2005
  • 2_2009 copy
  • jedynka12-2014