Wiadomości

NAJNOWSZE

Spółki LOTOS oraz Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo dostarczyły 120 m3 (120 tys. litrów) skroplonego gazu LNG jako paliwa żeglugowego do zbiorników nowoczesnego, budowanego w Stoczni Remontowa Shipbuilding statku SIEM HARMONY typu PSV (Platform Supply Vessel ) . Pozwoli to na przeprowadzenie prób morskich jednostki, przed oddaniem jej do użytku.

Cysterny odebrały gaz z Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego i przetransportowały do stoczni w Gdańsku. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie logistyczne w Polsce i jednocześnie efekt współpracy Lotosu i spółki PGNiG.

– Dzięki terminalowi w Świnoujściu mamy możliwość sprawnego rozdysponowania LNG w całym kraju. Powstaje także coraz więcej jednostek morskich wykorzystujących LNG jako paliwo, które spełnia wszelkie obostrzenia dotyczące emisji siarki i substancji szkodliwych. Dlatego bunkrowanie statków jest usługą, która chcemy w najbliższym czasie rozwijać – powiedział Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

Statki typu dual fuel, uważane za bardzo pionierskie technologicznie, zasilane są zarówno konwencjonalnym paliwem żeglugowym, jak i znacznie czystszym gazowym. Dzięki temu są o wiele bardziej przyjazne środowisku niż te z tradycyjnym napędem. Armatorzy, chcąc spełnić unijne wymogi środowiskowe w stosunku do paliw zawierających do 0,10 proc. siarki, wprowadzają do swojej floty mniej emisyjne statki napędzane paliwem LNG. Zaostrzone rygory emisyjności, zawarte w unijnej dyrektywie siarkowej, nakazują dziesięciokrotne zmniejszenie emisji siarki od 2015 roku.

– Technologia związana z dystrybucją, a także stosowaniem LNG, to technologia przyszłości – podkreśla Przemysław Marchlewicz, wiceprezes Zarządu Grupy Lotos S.A. – Cieszę się, że Grupa Lotos wspólnie z PGNiG i stoczniami śmiało podejmuje to wyzwanie z korzyścią dla kraju. Będziemy wspierać zarówno rozwój tej dziedziny, jak i związanej z nią infrastruktury. To właściwy i pożądany kierunek także, a może i przede wszystkim, ze względu na ochronę środowiska.

LNG jest obecnie najczystszym paliwem używanym w żegludze. Na szczególną uwagę zasługują właściwości LNG, które w kontakcie z powietrzem odparowuje i szybko znika w atmosferze, nie pozostawiając osadów na wodzie. Z tego powodu, nawet w przypadku rozszczelnienia zbiornika, nie będzie stanowić zagrożenia dla środowiska. To bezpieczne i zarazem ekologiczne paliwo. Statki wykorzystujące je do napędu są najbezpieczniejszymi jednostkami pływającymi.

– LOTOS Asfalt dywersyfikuje dostawy paliw żeglugowych na rynek, który dzisiaj od dostawców oczekuje wprowadzania paliw alternatywnych, niskosiarkowych – podkreśla Piotr Przyborowski, prezes Zarządu Lotos Asfalt. – To nowy, wręcz pionierski, a zarazem innowacyjny, kierunek naszej działalności handlowej. To, co dziś robimy sygnalizuje rynkowi, że do stałej oferty wprowadzamy paliwo żeglugowe LNG z możliwością dostawy we wszystkich portach w Polsce.

(mz)

Powiat kościerski

pomorskie

Kościerzyna 112

"NOWE POMORZE" - ukazujemy się już 18 lat

  • 5_2006 copy
  • 1_2008 copy
  • 6_2005
  • 3_2006 copy
  • 11_2006 copy
  • 062012
  • 8_2006 copy
  • 6_2006 copy
  • 2_2006 copy
  • 3_2009 copy
  • jedynka03-2013
  • 3_2007 copy
  • 7_2008 copy
  • 6_2007 copy
  • jedynka10-2014
  • 12_2006 copy
  • 7_2007 copy
  • 2_2005
  • 2_2008 copy
  • 122012
  • 10_2006 copy
  • 4_2007 copy
  • jedynka09-2014
  • 7_2006 copy
  • 1_2005
  • 9_2006 copy
  • 1_2009 copy
  • 092012
  • 3_2008 copy
  • jedynka-pazdziernik2012
  • 8_2008 copy
  • 9_2008 copy
  • 2_2007 copy
  • jedynka6-2014
  • 1_2007 copy
  • 1_2006 copy
  • 6_2008 copy
  • 4_2009 copy
  • 4_2006 copy
  • jedynka12-2013
  • 5_2009 copy
  • 4_2008 copy
  • 5_2005 copy
  • 5_2007 copy
  • 5_2008 copy
  • 7_2009 copy
  • jedynka12-2014
  • 2_2009 copy
  • 4_2005 copy
  • 3_2005